दिदीबहिनी हो ! यौनमा भुलेर क्रान्तिको बाटो नबिर्स



 

ब्लाइद रबर्सनले भर्खरै विपरीत लिंगी महिलाको पुरानो दुविधाबारे एउटा अत्यन्त रोचक पुस्तक लेखेकी छन्, ‘हाउ टु डेट मेन ह्वेन यु हेट मेन । त्यो दुविधा हो, लैंगिक रूपमा आफैँलाई उत्पीडन गर्ने पुरुषप्रति प्रेमको चाहना । पुस्तकमा हामी धेरैजसोका लागि परिचित एउटा अवस्था चित्रण गरिएको छ । लेखक एउटा मान्छेलाई मन पराउँछिन् । तर, उसले आफूलाई मन पराउँछ कि पराउँदैन, उनी थाहा पाउँदिनन् । महिनौँसम्म यस्तै दुविधाग्रस्त अवस्था रहन्छ ।

 

त्यसपछि मात्रै उनलाई आफ्नो आशक्ति राजनीतिक रूपले गलत रहेछ भन्ने महसुस हुन्छ । ‘उत्पीडनकारी संस्थाहरूको विरोध गर्दै समाजवादी–मातृसत्तात्मक क्रान्तिमा ध्यान केन्द्रित गर्नुको सट्टा म त्यो व्यक्तिसँगको पछिल्लो भेट डेटिङ थियो कि थिएन, ऊ मलाई चाहन्थ्यो कि चाहँदैनथ्यो भनेर अलमलिइरहेकी थिएँ,’ रबर्सन लेख्छिन् ।


रबर्सन एक सामान्य महिला हुन् । क्रान्तिकारी अलगाववादी होइनन् । तर, उनको निष्कर्षले मलाई छोयो । किनभने यो विलक्षण थियो । नारीवादी आन्दोलनको ‘सेकेन्ड वेभ’का लडाकु महिलाहरूकै प्रतिध्वनि यसमा सुनिन्थ्यो । यी महिलाहरू पुरुषबाट अलग भएर मात्र पितृसत्ताबाट मुक्त हुन सकिन्छ भन्ने मत राख्थे । सानो भए पनि यो समूह प्रभावशाली थियो ।

 

मेरो विचारमा महिलाले यौन चाहनालाई दमन गर्दा राम्रो परिणाम आउँदैन । तथापि, प्रेमाशक्ति झन् खतरनाक तथा विध्वंसक हुने र त्यसले सही बाटो पहिल्याउनबाट रोक्ने आकर्षक तर्क गरे । यो राजनीतिक र लैंगिक उथलपुथलको युग हो । महिलाहरूका लागि भविष्य सुन्दर देखिन्छ । तर, नारीवादी भविष्यको बाटो प्रेमले छेकिरहेको छ कि छैन, सोच्ने वेला आएको छ । अहिले ती क्रान्तिकारी महिलाका रचना फेरि नपढी बस्न सकिन्न ।

 

१९६० को दशकमा ‘महिलामुक्ति’बारे सीमितलाई मात्र चासो थियो । यो आमआन्दोलन बनिसकेको थिएन । त्यसैवेला केही कट्टर नारीवादीले यौनलाई राजनीतिक ऊर्जाको अभिशाप मान्न थालेका थिए । यही क्रममा पुरुषबाट आफूलाई अलग गरेर ब्रह्मचार्य पालना गर्ने तथा प्रतिरक्षा कला सिक्न प्रेरित गर्ने अलगाववादी संगठन खुल्यो । सेल १६ नामक सोही समूहकी संस्थापक सदस्य डाना डेन्समोरले यौन मानिसको आधारभूत आवश्यकता हो भन्ने मान्यतालाई चुनौती दिइन् ।

 

१९६८ मा एउटा जर्नलमा उनले ‘नो मोर फन एन्ड गेम्स’ शीर्षकमा लेख लेखिन् । जसमा उनले आफूहरूलाई ‘गुरिल्ला’ भनेकी थिइन् । कैयौँ महत्वपूर्ण काम गर्न बाँकी रहेकोले आफूहरू यौनमा भूलेर विचलित बन्न नसक्ने तर्क उनले गरेकी थिइन् । उनको विचारमा यौन ‘असुविधाजनक, समय खर्च हुने, ऊर्जा सुकाउने र व्यर्थ’ थियो ।

 

प्रेममा पनि समस्या त थियो नै । कट्टर नारीवादी दार्शनिक टी ग्रेस अट्किन्सनले प्रेमलाई स्वतन्त्रताको दुस्मन र असुरक्षाको कारण भनेकी छन् । ‘प्रेम आवश्यकता हो ?’ १९६८ मा उनले लेखिन्, ‘कि प्रेम डर हो ? न्यायपूर्ण समाजमा हामीलाई प्रेम आवश्यक छ ?’ सुरुवातका अरू नारीवादीहरू प्रेमको विपक्षमा थिएनन् । तर, त्यसका लागि संसार बदलिन आवश्यक थियो । उनीहरूको तर्कमा अवस्थामा सुधार नआउन्जेल विपरीतलिंगका बीच हुने प्रेम विवाहसँग र महिलाप्रतिको सामाजिक अपेक्षासँग जोडिएर आउँथ्यो ।

 

सुलामिथ फायरस्टोनले २५ वर्षको उमेरमा ‘द डायलेक्टिक अफ सेक्स’ नामक पुस्तक लेखेकी थिइन् । सो चर्चित पुस्तकमा उनले प्रेमलाई ‘महिलालाई आफ्नै अवस्था थाहा नदिई राख्ने पितृसत्ताको सांस्कृतिक औजार’ भनेकी छन् । ‘लेस्बियन नेसन’जस्ता पुस्तकका लेखक जिल जोनसनलगायतले पुरुषको सट्टा महिलालाई प्रेम गर्नु आवश्यक रहेको बताएका छन् ।

 

प्रेम क्रान्तिको दुस्मन हो भने निश्चय नै यो ब्रह्मचार्यजस्ता कठोर परम्पराको पनि शत्रु हो । इतिहासलाई हेर्ने हो भने अन्तत्वगत्वा यौन पक्षधर नारीवादीहरूको जित भएको देखिन्छ । यतिवेला नारीवादको पुनरोदय भइरहेको छ । तर, कसैले पनि हामीलाई यौनसम्पर्क गर्न रोक्ने सुझाब दिएका छैनन् । लिल किमसँगै जवानीमा प्रवेश गरेको र ‘सेक्स इन द सिटी’ हेर्दै हुर्केकी मलाई ब्रह्मचर्य उचित लाग्दैन । यो अरूको रिसले आफैँलाई चोट लगाउनुजस्तै हो ।

 

कामुकता आनन्दको दबाउनै नसकिने स्रोत हो । ‘मानवीय अनुभवमा प्रेम साह्रै साँघुरो गल्ली हो । यो गल्ली भेट्टाउन मुस्किल छ । र, पनि सारा आनन्द, उत्साह किन यही गल्लीमा खोज्नुप-यो ?’ फायरस्टोनले प्रश्न गरेकी थिइन् । यद्यपि प्रेमको खोजीमा हराउनु कस्तो हुन्छ, उनलाई राम्रोसँग थाहा थियो । फायरस्टोनको मृत्युपछि सन् २०१२ मा नारीवादी एक्टिभिस्ट रोजालिन ब्याक्सेन्डलसँग मैले अन्तर्वार्ता लिएकी थिएँ । उनका अनुसार फायरस्टोन ‘ब्रह्मचारी’ थिइनन् । बरु ६० को दशकको अन्त्यतिर उनी ‘केटाप्रति पागल’ रहेको ब्याक्सेन्डललाई सम्झना छ ।

 

‘केटाप्रति पागल’ भन्ने शब्दको छनोटले धेरै कुरा संकेत गर्छ । प्रेममा परेको जोसुकैलाई राम्ररी थाहा छ, यसले गम्भीर रोगले झैँ मानिसलाई कमजोर पार्छ । मनोवेत्ता डोरोथी तेनोवले सन् १९७९ मा पहिलोपटक ‘लाइमरेन्स’ शब्दको प्रयोग गरेकी थिइन् । यसको अर्थ हुन्छ, प्रेमको पहिलो चरणमा कसैप्रति हुने सम्मोहन, चर्को आकर्षण । खासगरी एकतर्फी र अतृप्त प्रेमका वेला यस्तो आकर्षण हुन्छ । तेनोवले पत्ता लगाएअनुसार यसका लक्षणमा नचाहेरै कसैप्रतिको सोच दिमागमा आउने र ‘मुटु दुख्ने’ हुन्छ ।

 

तपाईं कुनै आन्दोलन सुरु गर्दै हुनुहुन्छ भने यस्तो प्रेमरोगलाई पन्छाउनु नै उपयुक्त हुन्छ । अस्थिर र भ्रमको स्थितिमा आफ्नो लक्ष्यमा निरन्तर अघि बढ्न सकिन्न । त्यसमाथि तपाईंको हालत यस्तो बनाउने व्यक्ति त तपाईंलाई उत्पीडन गरिरहेकै समूहको सदस्य हो । अनि यो उत्पीडनले प्रायः महिलालाई विवाहसम्म पुरायाउँछ । सायद प्रेमले हामीलाई तर्कसंगत रूपमा सोच्नबाट रोक्छ भनेर स्वीकार्न आवश्यक छ ।

 

अलगाववादी महिलाका लागि प्रेम अवरोध नै बनेको थियो । थुप्रै सेकेन्ड वेभ नारीवादीहरूले आन्दोलन छोडे । कतिपयले लोग्नेसँग बस्नका लागि आन्दोलन र साथी त्यागे भने कतिपय आफ्ना छोरालाई बैठकमा लैजानुपर्ने अवस्थाका कारणले पन्छिए । सनकको भरमा जथाभावी हठ गरेको आरोप लाग्ने गरे पनि यी महिलाले अपनाएको शैली कुनै न कुनै रूपमा प्रेरणादायी छ ।

 

ब्रह्मचर्य र पुरुषसँगको अलगावलाई जीवनशैलीकै रूपमा अपनाउनु कतिपय महिलाका लागि असम्भव थियो । खासगरी आफ्ना लोग्नेसँग आर्थिक रूपले निर्भर महिलालाई अप्ठ्यारो थियो । अझ जाति वा लिंगमध्ये एकप्रति बफादार हुन बाध्य बनाइएका अश्वेत महिलाका लागि यस्तो जीवनशैली व्यवहारिक थिएन ।

 

धेरैजसो विपरीतलिंगी महिलाले समेत आन्दोलनका लागि आफ्ना पुरुष प्रेमीको साथ छोडेनन् । तथापि पुरुषप्रति आक्रोशित बन्न सक्ने उनीहरूको क्षमताले आन्दोलनलाई डो-याइराखेको थियो । १९९२ मा प्रकाशित आफ्नो पुस्तक ‘माइ एनिमी, माइ लभ’मा जुडिथ लेविन लेख्छिन्, ‘थुप्रै महिलाका लागि पुरुषलाई घृणा गर्नु आवश्यक थियो ।

 

यसले उन्मुक्तिको आभाष दिन्थ्यो र कार्यक्षमता बढाउँथ्यो । त्यो घृणालाई दमन गर्न सम्भव पनि त थिएन ।’ यस्तै अकारण आक्रोश आफूमा पनि भइदिए हुन्थ्यो भन्ने मलाई कहिलेकाहीँ लाग्छ । लोग्नेमान्छेहरूलाई म रुचिकर लागुँ वा सेक्सी, त्यसको चिन्ता नगरी रिसाउन पाए ! मैले आफ्नो विचारलाई त्यसरी मुक्त पार्न सके कति गज्जब हुन्थ्यो !

 

रबर्सन बारम्बार रोलाँ बार्थलाई सम्झिरहन्छिन् । पुस्तकमा एक ठाउँ उनी प्रेमाशक्तको पीडा र परमानन्दबारे बार्थको भनाइ उधृत गर्छिन्ः ‘प्रेमले उसलाई समाजको नजरमा बर्बाद बनाएको थियो । तर, ऊ आनन्दित थियो ।’ समाजको आँखामा बर्बाद हुनु पनि कहिलेकाहीँ राम्रै हुन्छ । कडा सामाजिक नियमलाई मानेर भन्दा अनियन्त्रित शक्तिको इसारामा निर्णय लिनु पनि कहिलेकाहीँ ठीकै हुन्छ ।

 

यसले तर्क र रणनीतिलाई प्रबल तुल्याउँछ । म यौनलाई छिटै त्याग्ने पक्षमा छैन । तर व्यक्तिगत र सार्वजनिक रूपमा स्त्रीद्वेषसँग जुधिरहँदा म कट्टर ब्रह्मचारी नारीवादीहरूको आक्रोशलाई प्रवाहित गरिरहेकी हुनेछु, त्यसको सहारा लिइरहेकी हुनेछु ।

(नोना विलिस अरोनोवित्ज अमेरिकी लेखक तथा सम्पादक हुन् । यो आलेख न्युयोर्क टाइम्सबाट नयाँ पत्रिका दैनिकले साभार गरेको हो)

प्रतिक्रिया दिनुहोस
चीन भ्रमणमा ऋणसम्बन्धी कुनै सम्झौता हुँदैन : प्रधानमन्त्री

     प्रधानमन्त्री केपी शर्मा ओलीले चीन भ्रमणको क्रममा ऋण सम्बन्धी कुनै सम्झौता

पूर्वप्रधानमन्त्रीहरूसँग चीन भ्रमणबारे प्रधानमन्त्रीले गरे परामर्श

    आसन्न चीन भ्रमणका विषयमा प्रधानमन्त्री केपी शर्मा ओलीले सरोकारवालाहरूसँग छलफल गरेका

सुनको मूल्य एकैदिन तोलामा १५ हजार ९ सयले घट्यो

    नेपाली बजारमा सुनको मूल्य एकै दिन तोलामा झण्डै १६ हजारले घटेको

ग्लोबल आइएमई बैंकका ग्राहकलाई समाज डेन्टल अस्पतालमा विशेष छुट

    ग्लोबल आइएमई बैंक लिमिटेडका ग्राहकले समाज डेन्टल अस्पतालमा विशेष छुट पाउने